School? Vakantie?

Over vorige week heb ik heel wat te vertellen.

Maandag was er een vrije dag. Dus ik kon de hele dag rusten.

Dinsdag was er school. Het was de eerste schooldag na de midterms. Dus moesten we de examens verbeteren.
Meestal gaven de leerkrachten toestemming om te oefenen voor de Sabayang Pagbikas
. Dat is een wedstrijd georganiseerd door de school. Elke klas krijgt dezelfde poëtische tekst en de bedoeling is om het op een originele manier voor te dragen met de klas. Natuurlijk kan ik niet deelnemen omdat het in het Filipijns is maar ik help met de kostuums en de decoratie.

Op woensdag was er geen school omdat er barsten in het gebouw waren en het was er niet veilig voor de studenten. De leerkracht zond een bericht naar iemand van de klas en die stuurde het door naar ons via de klaschat. We spraken af met de klas om te oefenen voor de Sabayang Pagbikas en verder te werken aan de kostuums.

Op donderdag was er weeral geen school vanwege de barsten in het gebouw.

Vrijdagochtend was er de inauguratie en zegening van een nieuw gebouw en de couvered court (een soort overdekte sportplaats). Er was zang, dans en toneel. De priester deed de zegening met wijwater. Francis Joseph Guevara Escudero, een zeer populaire politicus, kwam spreken.
Achteraf was er opnieuw dans en muziek. En toen gebeurde er iets raars. Ze begonnen geld uit de delen. Enveloppen met een biljet van 200 pesos (ongeveer 3,31 euro).
Iedereen liep als een gek naar het podium. Dat was zeer vreemd. 
's Avonds was er EINDELIJK de Acquaintance Party. Normaal gezien was dat twee weken geleden maar toen kon het niet doorgaan omdat er iets mis was met de toelating. Het vond plaats in de couvered court. We hadden een ingangsticket, onze school-ID en een briefje met ouderlijke toelating nodig om binnen te graken. Iedereen zat in de tribunes. In het midden was de dansvloer maar die werd eerst gebruikt voor iets anders.
Het begin was zeer vreemd. Eerst was er dans en muziek. Dan werd iedereen die in een club in de school zit naar het midden geroepen. En dat waren er heel wat. Elke naam werd voorgelezen. Het duurde waarschijnlijk wel een half uur.
Daarna werd ik 'genomineerd' voor een verkiezing. Er waren 10 jongens en 10 meisjes genomineerd, waaronder ik en Valerio. Ik was nummer 4 en Valerio was nummer 3. We werden backstage gebracht en daar legden ze ons uit dat we naar het midden zouden geleid worden door de dansers en dat we dan een poze moeten doen. Dat is totaal niets voor mij. Gelukkig kende ik nummer 4 van de meisjes al van voordien en zij zag het ook totaal niet zitten.
Eventjes later was het zover en werden we naar het midden begeleid. Daar stond ik dan, in het midden van de couvered court, met felle lichten naar mij gericht en honderden mensen die naar mij aan het kijken waren. Ik was totaal niet op mijn gemak!
Wat later werden we weer backstage gehaald en ging de jury beslissen wie er gewonnen had.

We werden weer naar het midden geleid en dan werd bekend gemaakt wie er won. Valerio won 'King of the night'. Ik won niet, maar dat vond ik niet erg. Ik was al blij genoeg dat ik terug in de tribune zat. Daarna moesten de winnaars dansen in het midden van de dansvloer.
Na de dans begon de echte party. Ik heb me super geamuseerd! Het is een nacht die ik mij voor altijd zal blijven herinneren!!

Op zondag-maandag gingen we gaan kamperen naar Bacon met AFS. Ik was daar al eens eerder geweest met mijn familie. Het was er prachtig. Er waren 2 zwembaden, een bergrivier die uitmondt in de zee en een zwart stand. We zwommen in de zee en genoten van het uitzicht. Natuurlijk namen we ook heel wat foto's.
We sliepen in een klein hutje. Ik sliep in de hangmat.
De volgende dag zwommen we in de zwembaden. We klommen ook langs het bergriviertje omhoog. 

Het was alweer een ervaring om nooit meer te vergeten!!


Reacties

Populaire posts van deze blog

Gastgezin

Nog maar 2 maanden

1 maand voorbij