Buwan ng Wika, Teachers Month & Intramurals

Op 31 augustus was er de Pista sa nayon, het einde van de Buwan ng Wika (month of the Filipino language). Er was op die dag geen les. Alle leerlingen brachten eten naar de school en dat werd dan gedeeld. De meeste mensen was ook gekleed in traditionele kledij. De jongens droegen een ‘camisa de chino’ of een ‘barong’. De meisjes droegen een traditionele jurk.

Op zaterdag 2 september was het super warm. Toen zijn we gaan zwemmen naar een resort met de familie.

Op zondag 3 september gingen we met AFS naar Magallanes. Vanuit Magallanes gingen we met een banka (een soort Filipijns vissersbootje) naar Bagatao Island. Het was prachtig. We waren in het paradijs. Later die dag zijn we nog naar een coldspring geweest.

Op donderdag 5 september was het Teachers Day. Het begin van de Teachers Month. We verrasten de leerkrachten op originele manieren. Bij de ene maakten we papieren vliegtuigjes met een boodschap erop en die gooiden we dan naar de leerkracht. Voor een andere leerkracht hadden we een gedicht geschreven en die droegen we dan voor in een cirkel met de leerkracht in het midden.
Na de verrassing deden we Q&A met de leerkracht.

Op vrijdag 8 september waren er de Intramurals. Een soort sportevenement in de school. Je kon basketbal, volleybal, badminton en nog veel meer sporten spelen. Ik was toeschouwer.


Zoals ik al eerder heb gezegd: de school is hier geweldig! Ik heb hier waarschijnlijk al meer dingen met de school gedaan dan in mijn hele schoolcarrière in België. Ook mijn klasgenoten en zelfs de leerkrachten zijn geweldig!
Ik begin nu meer en meer te beseffen dat ik echt van elk moment moet genieten. Binnen 3 maanden ben ik al terug in België. Het leven hier zal ik echt super hard missen!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Gastgezin

Nog maar 2 maanden

1 maand voorbij