Nog maar 2 maanden


Het is al een maand geleden sinds ik nog eens iets gepost heb. Dat komt omdat ik me hier super goed amuseer. Dit zal dus een zeer lange post worden.

School

Op school gaat alles super goed. Ik heb het gevoel dat ik voor de eerste keer in mijn leven met plezier naar school ga.

Op 14 en 15 september was de Science Explorer bus in onze school. Op 14 september ging ik samen met enkele klasgenoten in de bus. Er waren ook mensen van andere klassen in de bus. De rest van onze klas (het grootste deel eigenlijk) zou op 15 september in de bus stappen. Voor alle duidelijkheid: de bus reed niet maar bleef de hele tijd op dezelfde plaats staan. Eenmaal ingestapt, begon er iemand te spreken (in het Engels speciaal voor mij :p). Het ging over koraalpopulaties en DNA. Over hoe we de juiste koralen kunnen bijplanten op de juiste plaats door te kijken naar hun DNA. We deden een proef waarbij we ons eigen DNA konden zien.

Op 15 september was er geen school. Dus had ik afgesproken met mijn klasgenoten om foto’s te maken. Dit voor het vak empowerment technologies. We moesten de verschillende principes van fotografie toepassen. Na heel wat foto’s en zotte selfies gingen we naar de school. Daar wachtte ik samen met mijn klasgenoten die de bus zouden betreden.
Net op het moment dat ik wou vertrekken, vroegen de organisatoren of ik niet nog eens wou deelnemen. Ik zei meteen ja! Dus dan gingen we met bijna de hele klas in de bus. Dit keer ging het over astronomie. We leerden over de sterren. Daarna deden we een spel met het computerprogramma Stellaruim. Achter het spel gingen we naar buiten om naar de sterren te kijken. Er was ook een telescoop. Daarmee zagen we de planeet Saturnus. Maar eigenlijk zag ik gewoon een witte stip.

Op 19 september hadden we ‘Oral Presentation of Business Plans’ voor het vak entrepreneurship. Eigenlijk wist ik helemaal niet wat te doen. Dus dan zat ik daar maar. En toen ze mij een vraag stelden, fluisterden mijn groepsleden wat ik moest zeggen.
Vorige week was het dan zover. Dan verkochten we onze zelfgemaakte producten: turon, cheese sticks, bread rolls, cold ginataan & cucumber juice. We verkochten de hele week. Ook deze week nog, tot woensdag.

AFS

We hebben ook enkele uitstappen gemaakt met AFS. We zijn opnieuw twee keer naar Gubat geweest (de plaats waar Jule, de Duitse vrijwilliger, woont). De tweede keer zijn we daar blijven slapen.

Op 24 september zijn we naar een hidden beach (waarvan ik de naam niet ken) geweest in Bulusan. Het was er prachtig. We hadden alweer het hele strand voor ons alleen. Onze gids, kuya Glenn, had een drone mee. Daarmee maakten hij enkele prachtige foto’s. Ook de zee was geweldig. Het water was super helder en de golven waren zeer groot. Ik voelde me echt in het paradijs. We namen heel wat mooie foto’s. Later die dag gingen we nog naar een waterval. Het was er zalig.

En vandaag, 8 oktober, zijn we naar Paguriran geweest. Een prachtige plek. Er waren rotsen waarvan je in het water kon duiken. Maar na enkele uren werd het eb dus dan was er niet veel water meer.

Hier eindigt deze post. Maar dat wil niet zeggen dat er niets meer is gebeurd. Als ik terug in ben in het Belgenland kan je altijd naar mij komen om naar mijn fantastische avonturen te luisteren.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Gastgezin

1 maand voorbij