1 maand voorbij

De laatste twee weken waren ‘gewone schoolweken. Alhoewel, ik heb hier nog niet echt het schoolgevoel gehad dat ik in België had. Vorige week donderdag en vrijdag waren er midterms (examens). Die dagen kon ik dus niet echt veel doen. De meeste leerkrachten wilden dat ik het examen ‘probeerde’, maar voor de meeste vakken was het gokken. Alleen wiskunde en aardrijkskunde gingen redelijk.
Voor de rest amuseer ik me hier goed op school!
Tijdens de middagpauze eet ik altijd samen met enkele klasgenoten ergens in Sorsogon City. Bijna elke dag ergens anders, want ik wil natuurlijk alle restaurantjes/kraampjes proberen. Soms gaan we ook naar de Jollibee. Dat is de bekendste fastfoodketen in de Filipijnen. De frietjes daar zijn de beste ;p!

Op 6 augustus gingen we samen met AFS chapter Legazpi naar Buenavista Surfcamp geweest in Gubat. Dat is de plaats waar Jule woont. ’s Morgens vroeg vertrokken we met de jeepney en een uurtje later kwamen we aan in Gubat. Het was er prachtig! De zee was super helder en er waren redelijke golven. We hebben ons goed geamuseerd.
In de namiddag hebben we Barcelona bezocht. Natuurlijk niet Barcelona in Spanje, maar een klein stadje in Sorsogon dat ook Barcelona heet. Daarna gingen we verder naar Bulusan Lake. Dat is een groot meer aan de voet van de vulkaan Bulusan. We hebben een stukje langs het meer gewandeld en we zijn teruggekeerd via de hangbrug.

Vrijdag 11 augustus was er een feest bij ons thuis. De mensen van AFS kwamen, collega’s en familie van mijn ouders. We aten, zongen videoké en maakten veel plezier.

Dit weekend zijn ik, Valerie (een AFS vrijwilligster), Valerio en zijn kuya’s (broers) naar de waterval van Guinlajon geweest. Na een stevige klim door de natuur op blote voeten zagen we dat de waterval droog stond. Ze vertelden ons dat het water gebruikt wordt om stroom te maken voor de stad. Soms zetten ze de kraan open en dan is er een prachtige waterval. Maar vandaag niet. We waren niet helemaal teleurgesteld omdat het een prachtige plek was. We klommen op de rotsen en maakten heel wat foto’s.
Achteraf zijn we naar het Alburo Resort geweest. Er was een groot zwembad en er was niemand anders, dus we hadden dus het zwembad voor ons alleen.


Ondertussen ben ik al een maand hier in de Filipijnen. De tijd gaat veel te snel. Ik begin me hier thuis te voelen. Alle mensen zijn super vriendelijk en gastvrij. Ze houden van eten, zingen en bij elkaar zijn.
Ik heb al heel wat nieuwe topervaringen achter de rug en er zullen er zeker nog veel volgen!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Gastgezin

Nog maar 2 maanden