Voorbereidingen van mijn uitwisseling

Veel mensen vragen hoe ik geïnteresseerd geraakt ben om een uitwisseling te doen. Wel, ik weet het zelf eigenlijk niet. Ik reis graag en ben wel geïnteresseerd in andere culturen. In het begin van het schooljaar 2016-2017 kwamen enkele vrijwilligers van AFS comité KIP (Kortrijk, Ieper, Poperinge) langs in onze school. En later zijn we dan naar een infoavond geweest en toen wist ik het: ik wil op uitwisseling. 


11-13 november 2016: Het wegwijsweekend

Op dit weekend heb ik kennis gemaakt met andere jongeren uit de streek die ook op uitwisseling willen gaan en met de vrijwilligers (die zelf ook op uitwisseling zijn geweest). Er waren ook 2 meisjes van mijn school: Joyce en Evelien. Doorheen het weekend deden we een aantal workshops. Die waren bedoeld om ons duidelijk te maken wat een uitwisseling echt is en of het wel iets voor jou is. Op het einde van het weekend moesten we onze landenkeuze opgeven. Ik koos voor: Portugal, Kroätie, Italië en de Filipijnen.


6 december 2016

Die dag kreeg ik een mail met mijn land. En ik heb de Filipijnen gekregen!! Ik was super blij.


10-12 maart 2017: Oriëntatieweekend

Hier deden we ook heel wat workshops. We leerden over wat culturen zijn, dat je op een uitwisseling niet alleen goede maar ook minder goede momenten zal hebben, bepaalde situaties die je kan tegenkomen tijdens je uitwisseling,...
Op 22 april was er dan nog een laatste oriëntatienamiddag.


25 juni 2017: afscheidsreceptie comité KIP

Op die dag namen we afscheid van de uitwisselingsstudenten die naar hier gekomen zijn en van de mensen van hier die op uitwisseling vertrekken.


26 juni 2017

Deze dag zal ik nooit vergeten. Vlak na mijn laatste examen krijg ik een mail met mijn gastgezin! Dezelfde dag nog heb ik contact opgenomen.


De eerste 2 weken van juli

Druk druk druk... Papieren in orde doen, naar Brussel voor mijn visum, naar de winkel gaan, valiezen maken, ...

En morgen is het eindelijk zover: dan vertrek ik naar de Filipijnen. Spannend😮 ...






Reacties

Populaire posts van deze blog

Gastgezin

Nog maar 2 maanden

1 maand voorbij