School

Maandag was het eindelijk zover: mijn eerste schooldag!!
Toen ik, Vavvo en Aili aankwamen op school moesten we eerst nog even wachten op de directrice. Toen ze aankwam namen we snel een foto zodat we eindelijk naar onze klas konden gaan. Ik was als eerste aan de beurt en ik was super zenuachtig. 
Voor de ingang van mijn klas zaten ze in een halve cirkel op mij te wachten. Ik moest recht voor hen gaan zitten. Een beetje ongemakkelijk. En dan begonnen ze "Kumusta ka" te zingen. Een filipijns liedje. Dan hebben ze zichzelf allemaal één voor één voorgesteld. Daarna hebben we iets gegeten en kon ik kennismaken met mijn klasgenoten.

Een schooldag duurt hier van 7u30 tot 17u00. Middagpauze is van 11u30 tot 13u00. We hebben vier lessen in de voormiddag en vier lessen in de namiddag. Op vrijdag zijn de lessen al om 14u gedaan.
Ik heb 10 vakken: Filipino, wetenschappen, culture understanding, psychologie, 2 soorten wiskunde, PE (physical education), computer, iets met communicatie en iets met business.

Er zijn wel heel wat verschillen met de school in België:
De klassen hier zijn veel groter: ik heb zo'n 40 klasgenoten.
Er is hier geen bel die duidelijk maakt wanneer de lessen beginnen of eindigen.
Als ze hier op een toets je antwoord doorstrepen, dan betekent dat dat je antwoord juist is. Zeer vreemd.
Als je moet antwoorden in de les, sta je recht.
Meestal bidden we voor en na een les.
Elke maandag is eer een ceremonie met de vlag. Dan wordt het nationale volkslied afgespeeld.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Gastgezin

Nog maar 2 maanden

1 maand voorbij