Aankomst

13-14 juli


Vandaag vertrekken ik en Asia naar de Filipijnen!!! Asia is een meisje van Antwerpen die net zoals ik 4,5 maanden in de Filipijnen zal verblijven.
Om 9u25 vertrok onze vlucht. We waren allebei super nerveus. 6 uur later zijn we geland in Doha (Qatar). Het was er 39 graden! De luchthaven van Doha is gigantisch groot. We hebben veel rondgewandeld want we moesten er meer dan 9 uur lang wachten op onze volgende vlucht. 
Bij het boarden hebben we een ander meisje van Oostenrijk ontmoet. Ze zat niet ver van ons op het vliegtuig. Rond 2u15 's nachts (plaatselijke tijd) steeg ons vliegtuig op. De vlucht duurde 9 uur lang. Ik heb geprobeerd te slapen maar dat lukte niet zo goed.
16u30 (plaatselijke tijd): ons vliegtuig landde eindelijk! Afstappen, paspoort controleren, bagage ophalen, zoeken naar een AFS vrijwilliger... pfff vermoeiend. Ik wilde slapen. Na eventjes zoeken vonden we de vrijwilliger. 
Hup, de auto in richting het hotel. Maar in het verkeer van Manila gaat dat niet zo vlot. Eventjes rijden, remmen, weer eventjes rijden, en dan weer remmen,... Rijvakken kennen ze ook niet, al staan die wel aangeduid. Ze rijden daar zoals een bende koeien in een smalle gang. Het duurde wel een uur totdat we in het hotel waren. 
Eenmaal aangekomen bij het hotel kon ik eindelijk naar mijn kamer. Er was al iemand in mijn kamer, Jonas, van Zwitzerland. We hebben snel kennis gemaakt en dan kon ik eindelijk gaan slapen.
(vanaf hier zal alles in plaatselijke tijd zijn)


15-16 juli

De eerste twee dagen hadden we aankomstoriëntatie. Ik leerde de andere uitwisselingsstudenten en de AFS vrijwilligers kennen. We leerden over de Filipijnen. Hoe we ons moeten gedragen, hoe we ons moeten kleden bij bepaalde gebeurtenissen, over de hygiëne, enz...

17 juli

Vandaag moesten we normaal gezien naar een bureau voor ons visum, maar het bureau heeft gezegd dat zij het zelf zullen doen. Dus hadden we tijd om Manila te verkennen. Eigenlijk zaten we in Makati, ik weet niet echt wat het verschil is, maar ik denk dat Makati een soort deelgemeente van Manila is.
Makati was heel mooi. We zagen muurschilderingen, een Amerikaanse begraafplaats, een winkelcentrum en nog veel meer.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Gastgezin

Nog maar 2 maanden

1 maand voorbij